perjantai 27. toukokuuta 2022

Koira nimeltä Namu



Koiraneiti Namu on hieman yli vuoden vanha kääpiösnautseri. Tähänastiseen elämäänsä mennessä se on oppinut jo paljon minusta. Se tietää että annan sille ruokaa kaksi kertaa päivässä. Se pääsee lenkille aamulla, päivällä ja illalla, ja usein heittelen sille palloa ulkona. Se rakastaa palloleikkejä! Jos sataa, laitan sille sadeasun eikä sen tarvitse kastua likomäräksi. Tulipalopakkasilla sen ei tarvitse palella, koska puen sille koirien lämpöpuvun päälle. Pidän myös huolta sen terveydestä muutoinkin, ja se saa tarvittavat rokotukset säännöllisesti. Sen hampaat harjataan joka päivä. Se on siis oppinut luottamaan minuun ja se tietää, että teen sille vain hyviä asioita. Vastineeksi se antaa kaiken mitä sillä on annettavana. Oman horjumattoman rakkautensa!

Jumala muistutti minua itsestään tänään juuri Namun kautta. Oivalsin, että minun tulisi olla yhtä luottavainen Jumalaan kuin mitä Namu on minuun. Jo Raamatussa Jumala kertoo, että Hän haluaa minulle vain hyvää. Hän haluaa että oppisin Namun kautta miten voin luottaa Isän huolehtivan minusta. Hän antaa minulle ruoan. Hän antaa kodin ja kauniin luonnon jossa voin ulkoilla. Kun sataa, Hän on antanut minulle sadevaatteet. Talvella voin laittaa lämmintä päälle. Hän on antanut minulle hyvän terveydenhoitojärjestelmän ja rokotukset esimerkiksi influenssaa, jäykkäkouristusta tai koronaa vastaan. Vastineeksi Hän haluaisi vain saada minun horjumattoman rakkauteni ja luottamukseni!

Kunpa osaisin olla enemmän Namun kaltainen, ja luottaa vahvasti kuin muuri Jumalan apuun ja hyvyyteen tilanteessa kuin tilanteessa. Että koskaan en epäilisi kuuleeko Jumala minut, tai tuleeko apu ajoissa. Että minä vain rakastaisin Häntä kaikella mitä minussa on, ja luottaisin Häneen jokaisella solullani. Mutta aina silloin tällöin epäilys hiipii kaikesta huolimatta mieleen. Joskus usko on kuin kova kivi, toisinaan taas kuin hauras kuivunut kukka. Siksi Jumala joutuu aina välillä muistuttamaan minua siitä että Hän tahtoo minulle vain hyvää. Ja tänään Hän muistutti minua Namun kautta. 

Ole suuresti siunattu, ystäväni! Tänään rukoilen sinulle Jumalan muistutuksia itsestään, sillä Hän tahtoo sinullekin vain hyvää 💖!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Arkeologinen Raamattu

  Olen lapsesta saakka ollut kiinnostunut historiasta. Niin paljon, että lapsuuden haave oli tulla arkeologiksi jonnekin pölyiselle aavikoll...